В світі цікавого

19 січня, вівторок

Тема тижня: "Життя під водою. Хто як зимує?"
Тема дня: "Підводне царство"

1 Заняття:                                     Розвиток мовлення "Свято Водохреща"
Мета: Познайомити дітей з українським народним зимовим святом «Водохреща», дати елементарні знання про свято; розвивати зацікавленість до звичаїв, традицій українського народу; виховувати любов до народної мудрості, естетичний смак, охайність, бережливе ставлення до води.

2 заняття:                            Музична діяльність

За планом музичного керівника.


18 січня, понеділок

Тема тижня: "Життя під водою. Хто як зимує ?"
Тема дня: "Мороз скував річки й озера"

1 Заняття:                                    Зображувальна діяльність "Снігурі"

Мета: Ознайомити дітей з птахом снігур, з її будовою, деякими особливостями (коли прилітає, чим харчується), вчити дітей передавати в малюнку образ птиці, вчити підбирати відповідну колірну гаму, вчити композиційно розташовувати зображення на аркуші паперу, розвивати почуття форми і кольору, виховувати акуратність, любов до природи.

2 Заняття:                             Фізична культура    

За планом інструктора з фізичного виховання.   

           
15 січня, п'ятниця

Тема тижня: "У зимовому лісі"
Тема дня: "Природа взимку"

1 Заняття:                                   Ліплення "Дівчина в довгій шубці"

Мета: Продовжувати вчити зображувати постать людини конструктивним способом, правильно передавати форму, величину, пропорції частин тіла; закріпити знання прийомів цільного кріплення голови, рук до тулуба; розвивати спостережливість, естетичне сприйняття навколишньої дійсності; виховувати акуратність у роботі.

2 Заняття                                        Фізична культура

За планом інструктора з фізичного виховання.


14 січня, четвер

Тема тижня: "У зимовому лісі"
Тема дня: "Мої добрі справи взимку"

1 Заняття                                    Мовленнєвий розвиток "Поділ на склади. Читання прямих складів"
Мета: Закріпити знання про склад як частину слова, про роль голосного звука в утворенні складу; продовжувати вчити поділяти слова на склади; формувати початкове вміння читати закриті і відкриті склади; розширити знання і розуміння багатозначних слів; розвивати швидкість мовленнєвої реакції; виховувати бажання активно діяти на занятті.

2 Заняття                                    Музичний розвиток

За планом музичного керівника.


12 січня, вівторок

Тема тижня: "У зимовому лісі"
Тема дня: "Подорож до зимового лісу"

1 Заняття:                                 Розвиток мовлення "Зимівля звірів"

Мета: Розширити та поглибити знання дітей про життя тварин взимку; продовжувати вчити дітей послідовно складати власну казку з героями знайомої казки, спираючись на ілюстрації, визначати кількість складів у словах та перший звук у слові; вправляти дітей в умінні передавати діалог дійових осіб, давати характеристику персонажам казки; поповнити словниковий запас; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати любов до народних казок.

2 Заняття:                                    Музичний розвиток

За планом музичного керівника.


11 січня, понеділок

Тема тижня: "У зимовому лісі"
Тема дня: "Зимівля диких тварин"

1 Заняття:                                Малювання "Ялиночка"

Мета: Продовжувати вчити дітей передавати враження від новорічного свята; створювати в своїй роботі образ прикрашеної ялинки; вчити змішувати фарби з сіллю та між собою на палітрі для отримання різних відтінків кольорів; розвивати образне сприйняття, естетичне чуття.

2 Заняття:                                Фізична культура

За планом інструктора з фізичного виховання.


5 січня, вівторок

Тема тижня: "Зимові свята та традиції"
Тема дня: "Святкування Різдва"

1 Заняття:                                Розвиток мовлення "Зимові розваги"

Мета: Розширити знання дітей про сезонні зміни природи та розваги взимку; продовжувати вчити дітей зв’язно, логічно, послідовно складати розповідь із власного досвіду; збагачувати лексику дітей словами, що означають зимові явища та розваги; розвивати мовленнєве дихання; вправляти в умінні виділяти у словах звук [с]; виховувати зосередженість, уважність.

2 Заняття:                                   Музичний розвиток

За планом музичного керівника.


4 січня, понеділок

Тема тижня: "Зимові свята та традиції"
Тема дня: "Спогади про Новорічне свято"

1 Заняття:                                Малювання "Ялинка в зимовому лісі"

Мета:
Сприяти формуванню відтворювальної уяви; збагатити уявлення дітей про способи виділення головного об’єкта зображення (засобом колірної характеристики, контрастного фону); закріпити знання елементів зображувальної грамоти (малюнок, лінія, композиція) і технічних прийомів роботи фарбами;  розвивати уміння доводити розпочату справу до кінця, естетичне чуття;  виховувати естетичне сприйняття навколишнього світу, любов до живої природи.

2 Заняття:                                    Фізичний розвиток

За планом інструктора з фізичного виховання.

29 грудня, вівторок

Тема тижня: "Зимовий відпочинок"
Тема дня: "Новорічні атрибути"

1 Заняття:                                Розвиток мовлення

Тема: Вивчення вірша М.Рильського "Новорічна ялинка"
Мета: Систематизувати знання дітей про Новорічне свято, про головний атрибут свята – ялинку; вчити емоційно сприймати образний зміст поетичного твору, виразно читати та запам’ятовувати вірш; розвивати інтонаційну виразність мовлення; виховувати бережливе ставлення до природи.

2 Заняття:                                    Музичний розвиток

За планом музичного музичного керівника.


24 грудня, четвер

Тема тижня: Зимові свята та розваги"
Тема дня: "Готуємось до свята"

1 Заняття:                                Мовленнєвий розвиток (грамота)

Тема: "Речення. Звук і літера Іі"
Мета: формувати уявлення про номінативну функцію слова, про речення, його відмінності від групи слів, учити складати речення з трьох-чотирьох слів, зображувати їх схематично, дотримуючись певної послідовності; розвивати фонематичний слух, закріпити знання про голосний звук [і], виокремлювати звук, що повторюється, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звука в слові (початок, кінець, середина), використовуючи умовну позначку — червоний колір; виконувати звукобуквений аналіз слова, використовуючи умовні позначки; познайомити з літерами Іі як письмовим позначенням звука [і], навчити записувати друковані літери за зразком; учити розуміти навчальне завдання, виконувати його самостійно, формувати навички самоконтролю та самооцінки.

2 Заняття:                                    Музичний розвиток

За планом заняття відбулося за планом музичного керівника.


22 грудня, вівторок

Тема тижня: "Зимові свята та розваги"
Тема дня: "Свято Нового року"

1 Заняття:                                Розвиток мовлення "Напередодні Нового року"

Мета: Розширити знання дітей про свята зимового циклу, про головне зимове свято – Новий рік; вчити дітей складати розповіді за планом вихователя, використовуючи власний досвід та образні слова, вирази; продовжувати вчити узгоджувати прикметники з іменниками в роді, числі й відмінку; складати речення, утворювати прикметники; збагачувати словниковий запас дітей назвами святкових атрибутів, прислівниками та обставинами місця і часу; розвивати фантазію, зв’язне мовлення; виховувати любов та дбайливе ставлення до природи.

2 Заняття:                                   Музична діяльність

Заняття проходило за планом музичного керівника.


18 грудня, п'ятниця

Тема тижня: "Зимові свята та розваги"
Тема дня: "День Святого Миколая"

1 Заняття:                                Аплікація "Сніговичок"

Мета: Учити дітей створювати художній образ мозаїчним методом; розвивати навички роботи з папером у техніці скручування паперу робити картину; формувати вміння застосовувати в роботі різні техніки і матеріали, доповнюючи деталями, які надають роботі виразності; сприяти розвитку творчої ініціативи, самостійності, уміння доводити почату роботу до кінця; виховувати доброзичливе ставлення одне до одного, уміння працювати в колективі прагнення допомагати іншим.





2 Заняття:                                    Фізична культура

Заняття відбулося за планом інструктора з фізичного виховання.


16 грудня, середа

Тема тижня: "Зимові свята та розваги"
Тема дня: "Театр ігор та казок"

1 Заняття:                                Логіко-математичний розвиток

Тема: "Розв'зання задач.Величина"
Мета: Закріпити вміння виконувати дії на додавання й віднімання, користуватися знаками «+», «-» і «=»; формувати уявлення про поняття «важче», «легше» на основі безпосереднього порівняння предметів; розвивати спостережливість, уміння обґрунтовувати свою точку зору; виховувати самостійність.

2 Заняття:                                    Ознайомлення з довкіллям

Тема: "Секрети зимової краси"
Мета: Познайомити з характерними ознаками зими в неживій природі, причинами, що зумовлюють зміни в природі. Вчити спостерігати за явищами в природі, фантазувати, збагачувати свою мову новими словами. Дати поняття про кольорові контрасти, гармонію кольорових тонів, вчити помічати відтінки кольору. Виховувати почуття милування красою рідного краю. Розвивати естетичні смаки дітей.


14 грудня, понеділок

Тема тижня:  "Зимові свята та розваги"
Тема дня: "Пори року"

1 Заняття:                                Малювання "Красуня - зима"

Мета:
Учити зображувати зимовий пейзаж із простим сюжетом (діти, що ліплять зі снігу, катаються на санчатах, відкидають сніг лопатками). Вправляти в умінні зображувати будинки. Закріплювати уявлення про форму, колір, розмір, композицію. Розвивати фантазію, відчуття гармонії кольорів. Викликати зацікавлення зимовими іграми на свіжому повітрі.

2 Заняття:                                Фізична культура

Заняття відбулося за планом інструктора з фізичного виховання.

3 Заняття:                                    Художня література

Тема: Читання авторської казки В.Чухліба "Брилик"
Мета: ознайомити дітей з казкою; учити слухати і розуміти зміст художнього твору, емоційно сприймати зміст казки; закріплювати вміння відповідати на запитання за змістом твору; розвивати навички елементарного оцінювання поведінки персонажів; збагачувати словник прикметниками та дієсловами; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; розвивати інтонаційну виразність та імітаційні здібності; спонукати повторювати окремі слова та вирази з відповідною інтонацією; формувати розуміння морального змісту казки; виховувати інтерес до художньої літератури, повагу до праці.






26 листопада, четвер

Тема тижня: "Я та мій організм. Рости здоровою дитиною"
Тема дня: "Око бачить, вухо чує, ніс мій відчуває"

1 Заняття:                                Мовленнєвий розвиток (грамота)

Тема: "Слова - назви ознак предметів. Звук і букви Ии"
Мета:
Формувати уявлення про номінативну функцію слова, познайомити дітей зі словами — назвами ознак предметів, умовною позначкою цих слів; розвивати фонематичний слух, закріпити знання про голосний звук [и], виокремлювати звук, що повторюється, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звука в слові (початок, кінець, середина), використовуючи умовну позначку — червоний колір; виконувати звукобуквений аналіз слова, використовуючи умовні позначки; познайомити з літерою И як письмовим позначенням звука [и], навчити записувати друковані літери за зразком; учити розуміти навчальне завдання, виконувати його самостійно, формувати навички самоконтролю та самооцінки.

2 Заняття:                                    Музична діяльність

Заняття відбулося за планом музичного керівника.


24 листопада, вівторок

Тема тижня: "Я та мій організм. Рости здоровою дитиною"
Тема дня: "Ми весело граємо і здоровими зростаємо"

1 Заняття                                    Розвиток мовлення "Хто як до зими готується ?"
Мета:
Розширювати уявлення дітей про зовнішній вигляд тварин, способи приготування до зими; учити будувати відповідь до поставленого запитання; учити утворювати прикметники із суфіксом –ат- (вухатий); звертати увагу на прикметники з посиленою ознакою (злющий); стимулювати вживання речень з однорідними членами; розвивати вміння характеризувати предмети за істотними ознаками та діями; учити добирати і називати слова-рими; виховувати допитливість, дбайливе ставлення до об’єктів живої природи, інтерес до художніх творів. 

2 Заняття                                       Музична діяльність

Заняття відбулося за планом музичного керівника.


20 листопада, п'ятниця

Тема тижня: "Повітря навколо нас"
Тема дня: "Всесвітній день птахів"

1 Заняття                                    Конструювання з паперу "Кораблик"
Мета:
Формувати вміння слідувати усним інструкціям; навчати різним прийомам роботи з папером; повторювати знання дітей з основними геометричними поняттями: квадрат, трикутник, кут, сторона, вершина; збагачувати словник дитини спеціальними термінами; розвивати увагу, пам'ять, логічне і просторову уяву; розвивати дрібну моторику рук і окомір; розвивати художній смак, творчі здібності і фантазії дітей, розвивати у дітей здатність працювати руками, привчати до точних рухів пальців, розвивати просторову уяву; виховувати інтерес до конструювання з паперу; формувати культуру праці і вдосконалювати трудові навички.

2 Заняття:                                    Фізична культура
Заняття відбувалося за планом інструктора з фізичного виховання.


18 листопада, середа

Тема тижня: "Повітря навколо нас"
Тема дня: "Люди у повітрі. Повітряний транспорт"

1 Заняття:                                Логіко-математичний розвиток "Порядкова і кількісна лічба. Величина"
Мета:
Продовжувати вправляти в кількісній і порядковій лічбі, в умінні створювати рівність і нерівність шляхом збільшення або зменшення однієї із множин на один елемент; учити правильно відповідати на запитання «Скільки?», «Який?», «На скільки?»; закріпити знання про величину (високий, низький) і просторові відношення (угору, вниз, ліворуч, праворуч); розвивати логічне мислення; виховувати уважне ставлення до інших.

2 Заняття:                                    Ознайомлення з довкіллям "Охорона природи (повітря)"
Мета:
Розширювати знання дітей про повітря, що нас оточує; формувати знання про те, що повітря буває чистим і забрудненим, про методи очищення повітря в побуті, в природі; спонукати до посильної участі в збереженні оточення, природи рідного краю; виховувати дбайливе ставлення до навколишнього світу, уміння правильно поводитися в природі.


16 листопада, понеділок

Тема тижня: "Повітря навколо нас"
Тема дня: "Де живе повітря ?"

1 Заняття:                                Малювання "Подорож на повітряній кулі"

Мета:
Поглибити інтерес до пізнавальної діяльності, уміння робити найпростіші умовиводи; уточнити і розширити знання дітей про повітря і воду, ролі в житті людини і живих організмів; розвивати пізнавальну активність у процесі експериментування; активізувати словник дітей словами по темі: модель, глобус, лабораторія, досліди, обладнання; сприяти розвитку мислення, допитливості; розвивати у дітей спостережливість, уяву і почуття композиції; закріплювати вміння дітей розташовувати зображення на аркуші паперу, малювати крупно.


2 Заняття:                                Фізична культура

Заняття відбулося за планом інструктора з фізичного виховання.

3 Заняття:                                Художня література

Тема:Читання вірша Т.Коломієць "Біб-бобище" та твору А.Мястківського "Казка про яблуню"
Мета: продовжувати ознайомлювати дітей з творами дитячої художньої літератури; спонукати до вміння надавати зв’язну відповідь на запитання вихователя за змістом почутого, висловлюючи власне ставлення до події, описаних у творах; навчати давати характеристику поведінці героїв художніх творів; ознайомити з поняттям «рима»; учити додавати слова за римою; розвивати пам'ять, мислення, творчу уяву; виховувати інтерес до художніх творів.


12 листопада, четвер

Тема тижня: "Вода - це життя"
Тема дня: "Я рушничком витираюсь, весело всміхаюся"

1 Заняття:                                Мовленнєвий розвиток (грамота)

Тема: "Речення. Звуки та літери Нн"
Мета:
Формувати уявлення про номінативну функцію слова, про речення, його відмінності від групи слів, учити складати речення з двох слів, зображувати їх систематично; познайомити з елементарними правилами запису речень, дотримуючись визначеної послідовності; розвивати фонематичний слух, закріпити знання про приголосні звуки [н],[н`], виокремлювати звук, що повторюється, добирати слова із заданим звуком, визначити місце звука в слові, використовуючи умовну позначку – синій і зелений кольори; виконувати звукобуквений аналіз слова, використовуючи умовні позначки; познайомити з літерами Нн як письмовим позначенням звуків [н], [н`], навчити записувати друковані літери за зразком; учити розуміти навчальне завдання, виконувати його самостійно, формувати навички самоконтролю та самооцінки.





2 Заняття:                                Музична діяльність

Заняття відбулося з планом музичного керівника.


10 листопада, вівторок

Тема тижня: "Вода - це життя"
Тема дня: "Вмиє лагідно водичка мої ручки, ніжки"

1 Заняття:                                Розвиток мовлення "Вода - найцінніший скарб"

Мета: 
Поглибити і поширити знання дітей про воду, її властивості. Закріпити знання про важливість води для всього живого на землі. Вчити на основі пошуково-дослідницької діяльності робити висновки. Формувати вміння граматично правильно будувати речення, висловлювати думку. Поповнювати активний словник дошкільників прикметниками, іменниками, прислів’ями та приказками. Розвивати зв’язне мовлення, допитливість, логічне мислення, увагу. Виховувати дбайливе ставлення до води, як до природного ресурсу.



2 Заняття:                                    Музична діяльність

Заняття відбулося за планом музичного керівника.


6 листопада, п'ятниця

Тема тижня: "Хочу все знати. Рух і транспорт"
Тема дня: "Куди поїхав грузовик ?"

1 Заняття:                                    Аплікація

Тема заняття: "Ракета летить у космос"
Мета:
Уточнити знання дітей про поняття «космос», «космічний корабель», про планету Земля; вчити вирізувати і наклеювати силуети, застосовуючи набуті раніше навички; зрізання кутів у прямокутників, вирізування інших частин ракети і деталей різноманітної форми (круглої, прямокутної); вправляти у вирізуванні однакових частин з аркуша, складеного гармошкою; закріплювати вміння красиво розташовувати зображення на аркуші паперу; розвивати уяву і творчість; виховувати інтерес до пізнання Всесвіту.


2 Заняття:                                    Фізична культура

Заняття відбулося за планом інструктора з фізичного виховання.


4 листопада, середа

Тема тижня: "Хочу все знати. Рух і транспорт"
Тема дня: "Подорож містом"

1 Заняття:                                    Логіко-математичний розвиток

Тема заняття: "Порівняння предметів за кольором, формою та розміром. Просторові відношення: "довгий-короткий". Кількісна лічба"
Мета: 
Продовжувати ознайомлювати дітей з поняттям «довжина»; учити порівнювати предмети завдовжки, користуючись прийомами прикладання; учити правильно вживати поняття «довгий», «короткий»; розвивати вміння знаходити однакові ознаки предметів; закріплювати кількісну лічбу; учити порівнювати предмети, різні завдовжки; закріплювати вміння розрізняти предмети за основними ознаками (кольором, формою, величиною); формувати посидючість, уміння самостійно виконувати завдання; виховувати уважність.

Під час заняття були використані такі дидактичні ігри: "Розстав чашки", "Цукерки", "Склади з частин", "Постав у холодильник", "Четвертий зайвий", "Ростав меблі".

2 Заняття:                                        Ознайомлення з довкіллям "Транспорт"

Мета:
Закріплювати уявлення дітей про різні види транспорту, їх призначення й особливості пересування, збагачувати словник дітей словами, на позначення різних видів транспорту; ввести узагальнююче слово транспорт; удосконалювати навички наслідувати звуків транспорту; розвивати кмітливість, спостережливість; виховувати повагу до «працівників» транспорту.


2 листопада, понеділок

Тема тижня: "Хочу все знати. Рух і транспорт"
Тема дня: "Подорож околицями міста"

1 Заняття:                                        Малювання "Трактор"
Мета:
Продовжити формувати уявлення дітей про місто та село; збагачувати уявлення про працю дорослих у сільському господарстві; навчати малювати трактор, використавши всю поверхню аркуша; формувати здатність зорово оцінювати багатоскладовий об’єкт, порівнюючи малюнок та іграшку; закріплювати вміння розгадувати загадки, малювати олівцями, самостійно створюючи малюнок; розвивати дрібну моторику, творчу уяву, мислення, пам’ять; виховувати цікавість та повагу до працівників сільського господарства.






2 Заняття:                                        Фізична культура

Заняття відбувалося з планом інструктора з фізичного виховання.

3 Заняття:                                        Художня література

Тема заняття: Читання казки Лесі Українки "Біда навчить"
Мета:
Ознайомити малюків із творами української письменниці Лесі Українки; учити розуміти зміст казки, засоби емоційної виразності, оцінювати вчинки героїв, передавати зміст казки своїми словами; закріплювати вміння визначати жанрові особливості казок.





ЛИСТОПАД

Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад,
За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,
Вітер віє з-за гори,
Ходить осінь листопадом,
Жовте листя стелить садом.

                           Анатолій Житкевич


28 жовтня, середа

Тема тижня: "Поведінка тварин восени"
Тема дня: "Людина і домашні тварини"

1 Заняття:                    Логіко-математичний розвиток
Тема заняття: "Число 5. Цифра 5. Склад числа 5. Кількісна і порядкова лічба. Орієнтування в часі"
Мета заняття:
Закріплювати уявлення про склад числа із двох менших чисел; продовжувати вправляти в кількісній і порядковій лічбі предметів у межах п’яти, в умінні співвідносити кількість предметів із числами один — п’ять; учити виконувати словесну інструкцію; систематизувати уявлення про частини доби; виховувати працьовитість, відповідальність.

2 Заняття:                        Ознайомлення з довкіллям
Тема заняття: "Життя тварин восени"
Мета заняття:
Продовжити формувати уявлення дітей про осінні зміни в житті природи, в житті тварин; учити встановлювати причиново-наслідкові зв’язки в природі; розширювати знання про деяких мешканців лісу; узагальнювати та систематизувати знання про тварин; розвивати допитливість, логічне мислення, пам’ять; викликати пізнавальний інтерес до вивчення природи рідного краю; виховувати бажання спостерігати за природою, дбайливо ставитися до неї.

Дітям під час заняття було запропоновано кілька дидактичних вправ та ігор: "Упізнай за описом", "Схожі та різні", "Упізнай та розкажи".

26 жовтня, понеділок

Тема тижня: "Поведінка тварин ивосени"
Тема дня: "Як тварини в лісі до зими готуються?"

1 заняття:                     Малювання "У гості до їжачка"
Мета заняття:
Узагальнити знання дітей про назви дерев (дуб, каштан, клен, береза), закріпити знання про гриби (їстівні – неїстівні) та їх назви, вчити дітей малювати їжачка нетрадиційним способом, доповнювати заготовку деталями (малювання виделкою, ватяною паличкою, складеним вдвоє картоном), закріпити назви кольорів, розвивати почуття кольору, виховувати самостійність, любов до природи.

                                                                   Найкращі роботи:






2 Заняття:                        Фізичний розвиток

Заняття відбувалося за планом інструктора з фізичного виховання

3 Заняття:                         Художня література

Тема заняття: Читання оповідання С.Васильченка "Неслухняний глечик"

Мета заняття: 

Учити дітей брати участь у розповіданні оповідання; формувати розуміння змісту оповідання; розвивати вміння під час розігрування оповідання знаходити засоби виразності в руках, міміці, жестах, інтонаціях; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; збагачувати словник лексикою, що відображає емоційний стан людини; розвивати уяву, фантазію, творчі здібності; закріплювати знання про якісні характеристики посуду; виховувати комунікативні якості, почуття працелюбності, дружби та товариськості.

 


22 жовтня, четвер

Тема тижня: "В осінньому лісі"
Тема дня: "Я у лісі"
1 Заняття:                     Мовленнєвий розвиток (грамота) "Набір слів та речень. Літера Т"
Мета заняття:
Формувати уявлення про номінативну функцію слова, про речення, його відмінності від групи слів, учити складати речення з двох слів, зображувати їх схематично; розвивати фонематичний слух, закріпити знання про приголосні звуки [т], виокремлювати звук, що повторюється, добирати слова із заданим звуком, визначати місце звуків у слові (початок, кінець, середина); виконувати звукобуквений аналіз слова, використовуючи умовні позначки; познайомити з літерою Тт як письмовим позначенням звуків, навчити записувати друковані літери за зразком; учити розуміти навчальне завдання, виконувати його самостійно, формувати навички самоконтролю та самооцінки.

Під час заняття було використано відеопрезентацію:



2 Заняття:                         Музичний розвиток

Заняття відбулося за планом музичного керівника.


20 жовтня, вівторок

Тема тижня: "В осінньому лісі"
Тема дня: "Лісова симфонія"
1 Заняття:                       Розвиток мовлення "Дикі тварини наших лісів"
Мета заняття: 
Активізація словника по темі, розвиток зв'язного мовлення, удосконалення точного послідовного словесного відтворення словесного матеріалу, відпрацювання практичного вживання присвійних прикметників, складання простих речень з іменниками у місцевому відмінку; розвиток навичок словозміни, розвиток наочно-образного мислення, слухового сприймання, розвиток дрібної моторики рук, навичок самоконтролю; виховання дбайливого ставлення до диких тварин рідного краю, формування навичок самоконтролю, розвивати почуття товариства.

Під час заняття діти грали у дидактичні ігри, а саме "Запам'ятай та назви", "Назви чий будинок", "Чий хвіст", відгадували загадки, складали розповідь про білочку та зайчика за допомогою сюжетних картинок (презентація):

 



2 Заняття:                         Музичний розвиток

Заняття відбулося за планом музичного керівника.


16 жовтня, п'ятниця

Тема тижня: "Осінь-трудівниця"
Тема дня: "День художника. Міжнародний день здорового харчування"





1 Заняття:                 Образотворча діяльність (аплікація)
Мета заняття:
Систематизувати знання дітей про овочі та фрукти (де вони ростуть, чим відрізняються); продовжувати відпрацьовувати вміння вирізувати предмети з паперу у вигляді квадратів і прямокутників; вчити робити ножицями на око невеликі виїмки для передачі характерних особливостей предметів; закріплювати вміння акуратно наклеювати зображення; розвивати координацію рухів обох рук.

Найкращі роботи



2 Заняття:                      Фізичний розвиток

За планом інструктора з фізичного виховання: виконання комплексу загальнорозвивальних вправ, удосконалювати швидкий біг під час гри - змагання, різновиди ходьби, шикування та перешикування, вміння орієнтуватися в просторі та тримати рівновагу. Розвивати спритність, окомір, гнучкість, витривалість, рішучість. Формувати потребу дбати про своє здоров'я, міцні рухові навички та забезпечувати якість їх виконання. Виховувати увагу, чесність, організованість, дружбу.


13 жовтня, вівторок

Тема тижня: "Осінь-трудівниця"
Тема дня: "Сільська праця восени"
1 Заняття:                 Розвиток мовлення: "Фрукти та овочі"
Мета заняття:
Розширювати та уточнювати знання дітей про овочі та фрукти, де вони ростуть (у саду, на городі); активізувати словник узагальнювальними словами — фрукти, овочі; продовжувати ознайомлювати з різними значеннями багатозначних слів; вправляти у вживанні порядкових числівників з іменниками; учити складати описові розповіді за схемою про фрукти чи овочі за допомогою карток-символів; учити впізнавати спільнокореневі слова; стимулювати вживання речень з однорідними членами; виховувати пізнавальний інтерес до природи.

Під час заняття діти грали у різні дидактичні ігри та мовленнєві вправи, а саме: "Який овоч (фрукт) по порядку?", "Що за овоч?", "Якими бувають овочі?", "Назви страву", "Назви садок", "Назви слова-родичі".

2 Заняття:                      Музична діяльність

Заняття відбувалося за планом музичного керівника: вихованці продовжували розучувати пісні та танок до свята Осені.


8 жовтня, четвер

Тема тижня: "Осінні мелодії"
Тема дня: "Мої добрі справи восени"
1 Заняття:               Образотворча діяльність (ліплення): "Запаси для білочки"
Мета заняття:
Формувати інтерес дітей до грибів, розширювати знання дітей про гриби (гриби бувають їстівні і неїстівні); вчити ліпити гриби конструктивним способом, передаючи відносно величину і різні види капелюшків (увігнуті і опуклі); розвивати окомір, дрібну моторику рук, образне логічне мислення, просторову уяву, пам'ять, увагу; викликати радісний настрій, задоволення від виконаної роботи.

Під час виконання даної діяльності підтримувався радісний настрій та діти отримали задоволення від виконаної роботи:




2 Заняття:                             Художня література "Читання оповідання Л.Куліша-Зіньківа «Чарівні слова» та розучування вірша В.Гринько «Мова»"
Мета заняття:
Розширювати знання дітей про культуру поведінки; учити розуміти зміст прозового та віршованого творів; формувати вміння аналізувати вірш; ознайомити з поняттями щодо побудови художнього твору — «зачин», «кінцівка»; розвивати вміння промовляти задані фрази чітко, не поспішаючи; учити запам’ятовувати дійових осіб та послідовність дій; збагачувати словниковий запас словами-синонімами; розвивати уяву, фантазію, мислення, пам’ять; виховувати ввічливість, люб’язність.

 
5 жовтня, понеділок

Тема тижня: "Осінні мелодії"
Тема дня: "Чому на клумбах квіти засумували?"
1 Заняття:                        Малювання: "Чарівні птахи й звірі"
Мета заняття:
Продовжувати ознайомлювати дітей з творами відомих майстрів пензля Г. Собачко та М. Приймаченко, із незвичайними, казковими образами в образотворчому мистецтві; сприяти зацікавленості декоративним малюванням; закріплювати вміння малювати тварин та птахів; розвивати дрібну моторику, творчу уяву та здібності; формувати естетичний смак; спонукати до фантазування, проявів творчості; виховувати інтерес до творчої діяльності, бажання створювати власні казкові художні образи.

Під час заняття був використаний матеріал з відкритих джерел.

2 Заняття:                          Розвиток мовлення: "Осінь"
Мета заняття:
Учити правильно називати явища природи, пори року; розвивати у дітей інтерес до розмаїття світу природи; учити складати розповідь за картиною; вправляти у вживанні складних речень зі сполучником «тому що»; продовжувати розширювати знання і розуміння багатозначних слів; учити вживати порівняльні звороти зі сполучником «немов»; виховувати естетичні почуття від сприймання краси осінньої природи, любов та інтерес до світу природи.

До заняття був підібраний відповідний матеріал згідно теми:






Місяць жовтень – це вже справжня осінь

Місяць жовтень – це вже справжня осінь
Жовтень – це не лише пора жовтіння листя, а й час завершення усіх польових робіт і приготувань до зими.

Цю назву місяць має ще з часів Київської Русі. У народі його іменували грязень, бо грузькі дороги; хмурень, бо дощових днів багато; зазимник, бо перші заморозки починаються; листопадник – починає опадати листя і весільник, адже, починаючи від Покрови, 14 жовтня, вже дозволялося справляти весілля.

У різні часи його називали по різному, але прижилася і залишилася нинішня ностальгічно-прониклива назва – жовтень.

Цікавим є той факт, що у прадавні часи в Північній півкулі планети він мав назву місяць Кота. Враховуючи особливості людської психології, стародавні мудреці саме другий місяць осені присвятили цьому улюбленцеві людей. М’який, пухнастий, вуркотливий, проте із кігтиками і гострими зубами – кіт – це ніби єдність кількох протилежностей. А присвячений йому природній цикл символізує такі філософські сторони людського буття, як заперечення і пізнання істини через особистий досвід.

Кінець жовтня має кілька вшанувальних днів: 30 жовтня – Кузьми та Дем’яна, а 31 жовтня – Луки Осіннього та пов’язаних із ними прикметами.

Братів-цілителів Кузьми та Дем’яна, які походили з Аравії, сповідували християнську віру і добре володіли мистецтвом лікування травами й молитвами, вшановували саме 30 жовтня. Адже усі свої добрі справи робили брати безоплатно, за що їх називали безсрібниками. Проте коли слава про них поширилася, їх привели в Кілікію, де й стратили.

31 жовтня день апостола і євангеліста Луки. У нас він здавна шанувався як наставник іконописців, оскільки сам займався живописом, хоча за професією був лікарем. Лука першим намалював образ Богородиці з дитям Ісусом. А одна з його ікон сьогодні відома як Володимирська.

О цій порі у кожній селянській родині був достаток, а тому казали: «Прийшов Осінній Лука – з'явилися хліб і мука».

Саме у жовтні у теплі краї відлітають останні птахи: «Жовтень ходить по краю, виганяє птиць із гаю». Дають про себе знати вранішні приморозки: «Плаче жовтень холодними сльозами», а за багатьма прикметами жовтня визначають погоду на наступні місяці. Зокрема, якщо весь жовтень буде сухим, то безсніжним буде січень.




Комментариев нет:

Отправить комментарий